Klantenservice

Contactgegevens

Contactgegevens en bezoekadres voor Stoves Nederland:

Bezoekadres:
Glen Dimplex Benelux BV
Saturnus 8
NL-8448 CC Heerenveen

Postadres:
Postbus 219
NL-8440 AE Heerenveen

T +31(0)513 656500
F +31(0)513 656501
E info@stoves.nl

Onze showroom is geopend van: maandag t/m vrijdag van 9.00 uur t/m 17.00 uur.
In de wintermaanden is onze showroom tevens enkele zaterdagen geopend.
De exacte data zullen vermeld worden op onze nieuwspagina.



Contactgegevens en bezoekadres voor Stoves België:

Bezoek en postadres:
Glen Dimplex Benelux BV België
Burgemeester Maenhautstraat 64
B-9820 Merelbeke

T +32 (0)9 210 02 10/210 02 11
F +32 (0)9 210 02 12
E info@stoves.be

Showroom openingstijden (op afspraak): maandag t/m vrijdag van 08.30 uur t/m 12.00 uur & van 13.00 uur t/m 17.00 uur

Bezoekt u ook eens de site www.glendimplex.nl voor aanvullende informatie over ons bedrijf en alle merken die wij voeren.


Download onze brochure.


Voor het melden van een klacht aan uw fornuis klik hier om uw klacht online aan ons door te geven.


  • Veelgestelde vragen

    Hoe kan ik mijn fornuis het beste onderhouden?

    Het fornuis vraagt naast het normale schoonmaakonderhoud geen specifiek extra onderhoud.
    U kunt de buitenkant van het fornuis het beste schoonmaken met een zacht schoonmaakmiddel (geen schuurmiddel!).
    De branders kunnen door gebruik wat verkleuren of vies worden. Dit is normaal bij gaskoken.

    Mijn multifunctie oven werkt niet.
    Het kan zijn dat wanneer de stroom van het fornuis af geweest is het digitale klokje op het fornuis opnieuw moet worden geprogrameerd. Als dit is gebeurd zal de multifunctie oven weer functioneren.

    Ontsteken van de gaspitten gaat moeizaam.
    De gasbranders zijn voorzien van een thermokoppel. Dit is een beveiliging dat wanneer er geen vlam is er ook geen gas kan komen. Bij het ontsteken dient u de gaskraan op de laagste stand te zetten (in tegenstelling wat in de gebruiksaanwijzing staat) en de knop gedurende 5 seconden ingedrukt te houden.

    Mijn wokbrander ontsteekt moeilijk.
    Het kan voorkomen dat de wokbrander wat lastig ontsteekt. Hiervoor hebben we een oplossing waarvoor u het beste even contact met onze servicedienst kunt opnemen. Zij leggen u uit wat u hieraan het beste kan doen.

    Waar moet ik de gaskraan en stroomvoorziening plaatsen?
    Wij adviseren u om de gaskraan en het stroompunt (wandcontactdoos) links of rechts naast het fornuis te plaatsen (al dan niet in een kastje). Voor de gasaansluiting dient u een RVS (gele) gasslang te gebruiken. De stroomvoorziening is op basis van een 2 of 3 fase aansluiting met een perilex stekker. Aansluiten zie hoofdstuk 'Aansluitschema'.

  • Help! Mijn fornuis werkt niet meer. Wat kan ik doen?

    1. Controleer of het fornuis goed is aangesloten. De juiste aansluitschema's kunt u op deze website terugvinden onder het hoofdstuk Klantenservice/Aansluitschema.

    2. Lees aandachtig de handleiding door om er zeker van te zijn dat het fornuis juist ingeschakeld is. De volledige en verkorte gebruiksaanwijzingen kunt u terugvinden onder het hoofdstuk Media/Documenten.

    3. Is na bovengenoemde controle het mankement nog steeds niet verholpen, dan kunt u het beste een serviceverzoek doen.

  • Mijn multifunctionele oven werkt niet, hoe kan ik dit verhelpen?

    Het kan gebeuren dat wanneer de stroom van het fornuis af is geweest, het digitale klokje van het fornuis opnieuw moet worden geprogrammeerd. Als dit gedaan is, dan zal de multifunctionele oven weer naar behoren functioneren.

  • Ontsteken van de gaspitten gaat moeizaam, wat kan ik hier aan doen?

    De gasbranders van de gaspitten zijn voorzien van een thermokoppel. Dit is een beveiliging zodat er geen gas vrijkomt als er geen vlam is. Bij het ontsteken van de gaspitten dient u de gaskraan op de laagste stand te zetten (let op: dit in tegenstelling van wat in de gebruiksaanwijzing vermeld staat!) en de knop gedurende 5 seconden ingedrukt te houden.

  • Mijn wokbrander ontsteekt moeilijk, is hier een oplossing voor?

    Het komt helaas wel eens voor dat de wokbrander wat lastig ontsteekt. Wij hebben hiervoor een oplossing! Als u contact opneemt met onze servicedienst vertellen zij u graag wat u hieraan het beste kunt doen.

  • Waar moet ik de gaskraan en stroomvoorziening plaatsen voor de aansluiting van het fornuis?

    Wij adviseren u om de gaskraan en het stroompunt (wandcontactdoos) links of rechts naast het fornuis te plaatsen (al dan niet in een kastje). Voor de gasaansluiting dient u een rvs (gele) gasslang te gebruiken. De stroomvoorziening is op basis van een 2 of 3 fase aansluiting met een perilex stekker. Voor het op de juiste manier aansluiten 'van uw fornuis zie hoofdstuk: 'Aansluitschema'.

  • Wat te doen bij een storing of mankement?

    1. Controleer of het fornuis goed is aangesloten. De juiste aansluitschema's kunt u op deze website terugvinden onder het hoofdstuk Klantenservice/Aansluitschema.

    2. Lees aandachtig de handleiding door om er zeker van te zijn dat het fornuis juist ingeschakeld is. De volledige en verkorte gebruiksaanwijzingen kunt u terugvinden onder het hoofdstuk Media/Documenten.

    3. Is na bovengenoemde controle het mankement nog steeds niet verholpen, dan kunt u het beste een serviceverzoek doen op www.gdbservice.com




  • Help, mijn fornuis doet het niet meer! Wat kan ik doen?

    1. Controleer of het fornuis goed is aangesloten. De juiste aansluitschema's kunt u op deze website terugvinden onder het hoofdstuk Klantenservice/Aansluitschema.

    2. Lees aandachtig de handleiding door om er zeker van te zijn dat het fornuis juist ingeschakeld is. De volledige en verkorte gebruiksaanwijzingen kunt u terugvinden onder het hoofdstuk Media/Documenten.

    3. Is na bovengenoemde controle het mankement nog steeds niet verholpen, dan kunt u het beste een serviceverzoek doen op www.gdbservice.com

  • Hoe kan ik mijn fornuis het beste onderhouden?

    Het fornuis vraagt naast het normale schoonmaakonderhoud geen specifiek extra onderhoud. De buitenkant van het fornuis kan het beste schoongemaakt worden met een zacht schoonmaakmiddel. U kunt hiervoor de speciaal voor Stoves ontwikkelde Keukenreiniger gebruiken. Deze kunt u aanschaffen bij uw dealer of via onze webwinkel. Gebruik nooit een schuurmiddel om uw kostbare fornuis schoon te maken! De branders van het fornuis kunnen door gebruik wat verkleuren of vies worden. Dit is normaal bij het koken op gas.

  • Help! Mijn fornuis werkt niet meer. Wat kan ik doen?

    1. Controleer of het fornuis goed is aangesloten. De juiste aansluitschema's kunt u op deze website terugvinden onder het hoofdstuk Klantenservice/Aansluitschema.

    2. Lees aandachtig de handleiding door om er zeker van te zijn dat het fornuis juist ingeschakeld is. De volledige en verkorte gebruiksaanwijzingen kunt u terugvinden onder het hoofdstuk Media/Documenten.

    3. Is na bovengenoemde controle het mankement nog steeds niet verholpen, dan kunt u het beste een serviceverzoek doen op www.gdbservice.com

Vijf jaar garantie want Stoves biedt u vijf jaar zekerheid

Stoves produceert fornuizen van een hoge kwaliteit. Daarom krijgt u de eerste twee jaar volledige garantie op onderdelen, voorrijkosten en arbeidsloon zodat u niet voor verrassingen komt te staan wanneer blijkt dat een servicebezoek noodzakelijk is. Het derde, vierde en vijfde jaar krijgt u garantie op alle onderdelen, exclusief voorrijkosten en arbeidsloon.

Om u beter van dienst te kunnen zijn bij een eventueel servicebezoek, adviseren wij u om uw product via onderstaande link te registreren.

Aansluitschema's

De Stoves fornuizen dienen door een erkend installateur te worden aangesloten. Problemen of defecten aan het toestel door foutief aansluiten vallen buiten de garantie. Door onze eigen monteurs geconstateerde aansluitfouten worden ter plaatse in rekening gebracht bij de opdrachtgever/gebruiker. Wij realiseren ons dat dit niet echt sympathiek overkomt. Echter, onze monteurs constateren veelvuldig dat het fornuis verkeerd is aangesloten en is het altijd vervelend hiervoor kosten in rekening te moeten brengen. Alle Stoves fornuizen kunnen worden aangesloten op een 2- of 3 fasen aansluiting.

Let goed op welk schema voor u van toepassing is:


Garantie Stoves producten

Stoves biedt u vijf jaar zekerheid! Stoves produceert producten van een hoge kwaliteit. Daarom krijgt u de eerste twee jaar 100% volledige garantie op onderdelen, voorrijkosten en arbeidsloon zodat u niet voor verrassingen komt te staan wanneer blijkt dat een servicebezoek noodzakelijk is. Het derde, vierde en vijfde jaar krijgt u garantie op alle onderdelen, exclusief voorrijkosten en arbeidsloon.

Om voor deze garantie in aanmerking te komen adviseren wij u om uw product te registreren. Onze monteur zal tijdens het bezoek vragen naar uw aankoopnota. De datum op uw aankoopnota is voor ons voldoende. De uitgebreide voorwaarden kunt u hieronder rustig nalezen.


Service- en garantievoorwaarden keukenapparatuur Glen Dimplex Benelux BV

1. De termijn
Gedurende een periode van twee jaar na aankoopdatum geeft Glen Dimplex Benelux BV volledige garantie op materiaal, voorrijkosten en arbeidsloon. Dit op voorwaarde dat de datum van fabricage binnen twee jaar voor de datum van aankoop ligt. Gedurende het derde t/m vijfde jaar na aankoopdatum is er nog volledige garantie op onderdelen. Arbeidskosten en voorrijdkosten zijn voor rekening van de afnemer.

2. De termijn & dekking
Glen Dimplex Benelux BV verplicht zich fouten welke optreden binnen twee jaar na aanschafdatum, aan het toestel gratis te (laten) repareren. Reparatie bevat onderdelen, arbeidsloon en voorrijkosten.

3. De voorwaarden
Reparaties aan de apparatuur moeten door de servicedienst van Glen Dimplex Benelux BV worden uitgevoerd of namens Glen Dimplex Benelux BV ingeschakelde derden. Reparaties aan de apparatuur worden normaal gesproken aan huis uitgevoerd. De reparatiekosten betreffen de voorrijkosten, arbeidsloon en kosten van benodigde onderdelen inclusief BTW. In bijzondere gevallen gaan de onderdelen bij reparatie en de apparatuur bij vervanging over in eigendom van Faber International BV. De Glen Dimplex Benelux BV-apparaten zijn deskundig en door een erkend installateur geïnstalleerd. Bij reparatie dient altijd de originele aankoopnota te worden overlegd.

4. De bijzondere bepalingen

A. Niet gratis worden gerepareerd defecten c.q. verlies en beschadiging van het apparaat welke zijn veroorzaakt door:
- Het zich niet houden aan de bepalingen van de gebruiksaanwijzing en installatievoorschriften.
- Oneigenlijk of niet normaal gebruik van het apparaat.
- Reparaties of pogingen tot reparatie door anderen dan de servicedienst van Glen Dimplex Benelux BV.
- Professioneel gebruik van voor huishoudelijk gebruik gemaakte apparatuur beschadiging door de gebruiker of derden.
- Opzettelijk misbruik.
- Storingen ten gevolge van inbouw- en aansluitfouten.
- Storingen ten gevolge van gebeurtenissen die buiten het normale gebruik van het apparaat vallen.

B. Ook zijn uitgesloten van gratis reparatie en/of vervanging:
- Normale gebruiksslijtage.
- Glasbreuk, krassen op glas, gloeilampen, PL- c.q. TL-buizen en losse accessoires.
- Defecten aan, verlies en beschadiging van het apparaat ten gevolge van een gebeurtenis die normaal gesproken onder de inboedelverzekering is verzekerd.
- Kunststof- en/of rubberdelen.
- Defecten en gevolgschaden welke zijn veroorzaakt door sterke verontreiniging of onjuist onderhoud.
- Beschadigingen die niet uit de apparatuur zelf voorkomen; krassen, schrammen en deuken.

Google maps huis Bekijk pand

Personaliseer uw Stoves
Upload uw foto

Proberen